onsdag, mars 07, 2007

Om dagen hade ett ljud skull det vara MMMUUUÖÖÖHHH


Maria: Sofie, vad är det för veckodag idag? Jag kan inte bestämma mig för om det är tisdag eller torsdag?
Sofie: Onsdag, det är onsdag.

Dessutom började min hjärna vid halvfemsnåret kännas som om någon slog in en grov spik i bakhuvudet, samtidigt som denne någon spännde ett spännband runt och drog åt.

Nåja, ingen dag är för jobbig för att inte dra igång ett projekt på. Alltså, jag odlar groddar! För den som inte känner för att få dagliga rapporter om hur de växer, kan ägna sig åt en annan blogg ett tag. Ni är välkommna åter om en vecka.

För er andra: Jag måste ha blivit påverkad av Groddmänniskorna på skolan. Groddmänniskor är sådana där jätteambitiösa veganer, som lägger bönor i blöt på morgonen innan de går till skolan och jagar ekologiskt odlade hela dinkelkorn i små specbutiker. Flertalet lever dessutom i kollektiv på landsbygden. Dessutom brukar ungefär hälften av deras matlådor utgöras av groddar.

Trots mitt köttätande känner jag då och då för något med en vitamin i, och jag betvivlar starkt att det finns i frysta gröna bönor eller gamla morötter, vilket dock är det godaste i grönsaksväg man kan få tag på såhär på vårvintern.

Därför; MUNGBÖNOR. De ska nu ligga i blöt i 5-12 timmar, och sedan sköljas. Återkommer med bilder imorgon.