fredag, januari 26, 2007

Maria - nästanmullvaden

Jag har sett solen!!!

Efter en vecka med näsan i kemiboken, börjat åtta varje morgon, varit kvar till minst fem de flesta dagar, labbat till över sju, har jag äntligen sett ljuset! Riktigt dagsljus, jag trodde inte det fanns...

Sol, snö, skidspår. Närliggande naturreservatet Hågadalen-Nåsten utforskades på egen hand, istället för att skriva på min mördar-labbrapport (titrering och syrabasjämvikter i bufferlösningar, 10 sidor and still counting...). Så nu har jag sett den bronsåldershög man funnit finast lämningar i, en ekoby, ett otal skidåkare samt ett par frusna koltrastar.

Jag ska verkligen ta och fixa fram lite fågelmat och hänga upp på balkongen. Och kanske en tillhörande krysslista, även om jag betvivlar att jag lär se mer än standardfåglarna (blåmes, gråsparv, koltrast, björktrast, talgoxe). Men man kan ju alltid hoppas på sidensvansar...