onsdag, juli 05, 2006

start

Just nu är den här bloggen bara för mig. Man kan ju inte gå runt och tala om att man har en blogg innan man har ett antal inlägg och ständigt fortsätter uppdatera. En annan anledning till att den bara är till för mig är det egoistiska ämnet.

När jag tänkt på vad jag skulle kunna tänka mig skriva en blogg om, en tanke som väl slår de flesta i dagens samhälle, var svaret enkelt. Jag tror på specialintressebloggarna, som handlar om ett ämne, och inte på de som är någon slags nätdagbok som beskriver allt i personens liv. Därför handlar denna blogg om mitt specialintresse, natur. Om det jag ser och upplever, så på det sättet är det en dagbok, men också inlägg av annan karaktär, berättande, reflekterande, funderande.

Naturen, och främst växterna i den, har fångat mitt intresse hela mitt liv. Och den natur det kommer handla om här är min närhet, om tomten i stan, naturen och tomten på landet, natur jag ser i stan på mina promender, natur jag ser på resor och exkusioner. Vilt och tamt, stort och smått, snälla igelkottar och vildsinta tistlar. Välkommen, icke-existerande publik!